dimarts, 11 d’octubre del 2011

USOS EDUCATIUS DELS BLOGS


Un cop llegit el llibre d'usos educatius dels blogs em vaig quedar amb algunes idees principals i revellants.


Què és un blog?

Fa relativament molt poc temps que comencem a parlar de blogs en l'àmbit escolar, però ja hi ha fins i tot plataformes educatives que han creat serveis perquè professors i alumnes puguin tenir els seus blogs.

Un blog és mitjà de comunicació que afavoreix en l'aprenentatge, un lloc web que s'actualitza periòdicament i on la informació va quedant sempre organitzada per ORDRE CRONOLÒGIC, el més nou en primer lloc. Cada vegades s'utilitza més el blog per la seva facilitat d'ús, per la rapidesa,utilitat i senzillesa. Són llocs personals autogestionats que generen comunitats ambun alt grau de fidelitat, basades en interessos comuns i una construcció compartida amb diferents temes interessant, per tant, podem deduïr que és un espai d'expressió lliure on es comparteixen coneixements i reflexions.

Què és la blogosfera?
(és l'aspecte més interessant dels weblogs)

És el terme amb el qual s'agrupa la totalitat de weblogs. On els blogs estan connectats mitjançant: enllaços, comentaris, històrics etc.Un conjunt de comunitats ben diverses de persones que conversen, omparteixen unes pautes i patrons de comportament que possibiliten la comunicació de manera global.

Què és la web 2.0?


Principalment és crear comunitats de persones. Un bon avantatge és que els usuaris són els creadors dels continguts, on per damunt de tot hi ha la comunicació. Tots els usuaris poden crear i actualitzar els continguts ràpidament. Per tant puc entendre que la idea principal és que l'usuari és protagonista, decideix, etiqueta, crea, comparteix, organitza i selecciona, per tant, s'estableix una estructura de la informació més horitzontal i democràtica.

1-És un organisme viu, compost per comunitats.
2-Creen comunitats. Té un sentit democràtic de la societat civil.
3-És el marc en el qual s'escenifica el canvi més gran d'Internet.
4-El diàleg és la principal forma de manejar-se en aquest entorn.
5-Crea comunitat. Enllaça sempre i engrandeix la bogosfera.
6-Aposta per una blogosfera hortizontal,on ningú no està per sobre ni per sota.

Conceptes importants per el funcionament del blog

Blogroll o llista de blogs: és un menú que es mostra a la portada del blog en què apareix la llista d'enllaços que l'autor o autors d'un blog recomanen i que destaquen per la relació que tenen amb la temàtica del blog o per altres aspectes concrets.

Comentari: és el motor d'interactivitat entre l'auntor del blog i el lector. Hi ha diferents maneres de controlar els comentaris.

Post: article o entrada és a dir el cos de contingut que forma el blog.

Etiquetes i categories: faciliten l'organització i identificació dels continguts.

Enllaç permanent (permalink): cada article o entrada té una pàgina independent i amb una direcció específica que permet enllaçar-la.

Plugin o "widget": complements que permeten ampliar les possibilitats d'una plataforma. Com per exemple mostrar els posts més llegits o un rellotge internacional

RSS (really simple syndication) permet accedir a les fonts d'informació (una vegada seleccionades) del teu interès i que t'enviïn avisos d'actualització, sense la necessitat que l'usuari hagi d'anar comprovant si hi ha novetats en cada una d'aquestes pàgines.

Diferents blogs:

La introducció dels blogs a l'aula suposa una nova pràctica comunicativa caracteritzada pel protagonisme que adquereixen els alumnes. L'ensenyament i l'aprenentatge estan basats en processos comunicatius.

. Blogs de centre,
.Blogs de professors( individuals),
.Blog professor- alumne,
.Blog d'aula de l'alumne
.Blog d'aula del professor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada