Ens va passar un full amb un seguit d'informació, la primera diapositiva ens informava de la commpètencia comunicativa. La rosa ens va remarcar i analitzar la frase: " Allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment singinicants" : acaonseguir un objectiu marcat, produïr un context eficaç ( parlar i escriure) i comprendre el que estem fent ( escoltar i llegir).
Els components de la cc
Els quatre tipus de coneixments i habilitats són:
- Competència lingüística/ gramtical: fonètica, ortografia, sintaxis, morfologia i semàntica.
- Competència sociolingüistica: Les regles socioculturals d'ús.
- Competència discursiva: Molt important per ser un bon comunicador.
- Competència estratègica: Molt important per ser un bon comunciador.
Competència lingüística/ gramatical
- Fa referència al domini del codi lingüístic.
- S'ocupa de: Nivell fonològic, morfològic, sintàctic, lèxic i semàntic.
Competència sociolgüística
- Fa referència a les regles socioculturals d'ús.
- Capacitat de reconèixer la situació comunicativa ( context sociolingüístic) mitjançant dos factors: ambientals i socials.
S'ocupa de:
- Situació dels participants: Per exemple un metge utlitzara diferent codi si es troba a una situació d'amics o a la consulta de pacients.
- Pròposit de la interacció: Aconseguir l'objectiu que ens proposem d'ulguna manera.
- Normes i convencions de la interacció: Ens hem d'adaptar i saber els diferents normes i convencions del grupo social.
Competència discursiva
- Fa referència a la capacitat d'utilitzar diferents registres.
- Domini de formes ( Gramaticals i signicats), per aconseguir un text cohesionat i sobretot coherent.
- Cohesió: De la forma.
- Coherència: En el significat.
Competència estratègica
- Capacitat d'eliminar les dificultats del procès comunicatiu
- Fixar-nos amb els nostres propis errors i saber corregir-los.
- Compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències: Reflexionar de tot el teu llarg discrus que has fet, i analitzar el perquè pots arribar al punt de quedar-te en blanc.
- Afavorir l'efectivitats de la comunicació: Principalment és molt important crida l'atenció del públic, com vam veure el video del bon comunicador Sir Ken Robinson. És molt bó utlitzar un punt d'homor, explicant exemples i experiències així captes molt més l'atenció del públic i veus la gran motivació entusiasme i interès per part del públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada