dijous, 20 d’octubre del 2011

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA

A classe de COED, vam veure un seguit de diapositives on ens parlava de la competència comunicativa.

Ens va passar un full amb un seguit d'informació, la primera diapositiva ens informava de la commpètencia comunicativa. La rosa ens va remarcar i analitzar la frase: " Allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment singinicants" : acaonseguir un objectiu marcat, produïr un context eficaç ( parlar i escriure) i comprendre el que estem fent ( escoltar i llegir).

Els components de la cc
Els quatre tipus de coneixments i habilitats són:

  1. Competència lingüística/ gramtical: fonètica, ortografia, sintaxis, morfologia i semàntica. 
  2. Competència sociolingüistica: Les regles socioculturals d'ús.
  3. Competència discursiva: Molt important per ser un bon comunicador. 
  4. Competència estratègica: Molt important per ser un bon comunciador. 
Competència lingüística/ gramatical
  • Fa referència al domini del codi lingüístic.
  • S'ocupa de: Nivell fonològic, morfològic, sintàctic, lèxic i semàntic. 
Competència sociolgüística
  • Fa referència a les regles socioculturals d'ús.
  • Capacitat de reconèixer la situació comunicativa ( context sociolingüístic) mitjançant dos factors: ambientals i socials.
S'ocupa de: 
  • Situació dels participants: Per exemple un metge utlitzara diferent codi si es troba a una situació d'amics o a la consulta de pacients.
  • Pròposit de la interacció: Aconseguir l'objectiu que ens proposem d'ulguna manera.
  • Normes i convencions de la interacció: Ens hem d'adaptar i saber els diferents normes i convencions del grupo social.
Competència discursiva
  • Fa referència a la capacitat d'utilitzar diferents registres.
  • Domini de formes ( Gramaticals i signicats), per aconseguir un text cohesionat i sobretot coherent. 
  • Cohesió: De la forma.
  • Coherència: En el significat. 
Competència estratègica
  • Capacitat d'eliminar les dificultats del procès comunicatiu
  • Fixar-nos amb els nostres propis errors i saber corregir-los.
  1. Compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències: Reflexionar de tot el teu llarg discrus que has fet, i analitzar el perquè pots arribar al punt de quedar-te en blanc.
  2. Afavorir l'efectivitats de la comunicació: Principalment és molt important crida l'atenció del públic, com vam veure el video del bon comunicador Sir Ken Robinson. És molt bó utlitzar un punt d'homor, explicant exemples i experiències així captes molt més l'atenció del públic i veus la gran motivació entusiasme i interès per part del públic. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada